DYŠNÝ REŽIM

DYŠNÝ REŽIM
Autor: Jana Marie • Zpět na BLOG  

Všimla jsem si, že hodně z vás řeší „pitný režim“. Málokdo ale vnímá „dechový režim“.
Ono JE dobrý si hlídat, jestli jste nalokali dost vody – ale já nenápadně hlásím, že je dobrý nalokat si taky dost VZDUCHU.
 

Je možný, že MĚ to láká zdůranit proto, že v tom VZDUCHU vidím člověka V DUCHU spíš jako „nebeskou“… než vodní bytost.

Ten DUCH je v tom ale zkrátka obsažený a to je na tom ještě zajímavější, než ten kyslík,
který nám pohání a osvěžuje hmotné tělo.
 

Proto vás lákám víc dýchat, cenné vz-DUCHOVNÍ BYTOSTI.
Nejen proto, že dech je MOST mezi fyzickým a vibračním světem, ale hlavně proto, že vdechovat sladký vzduch je příjemný a dělá nám to dobře na těle i na vzDuchu a na hlavě hlavně.


Je to jednoduchý: 
Vědomý nádech – asi tak trojtý, než obvykle… a vnímání, jak vzDuch plní tělo…
výdech… a to celé tak 3x znova.

Souběžně s lokáním vzduchu si s tím můžete hrát – třeba nadechovat ZDRAVÍ, takže také hojnost, lásku, radost a klid. 
Vydechovat se dá lecjaký fujtajbl.

Lepší je se soustředit chvíli buď na nádechy toho hezkého nebo na výdechy fujů, jinak se to špatně stíhá vnímat / dělat.


Nemusíme z toho dělat vědu (která už o správném dýchání existuje.. Jóga se z dýchání může pominout.. hihi). Prostě:


TAK, jako se občas napijete vody JEN proto, abyste se zavodnili, tak se občas zhluboka nadechněte vzduchu jen proto, abyste se provzdušnili.

Je to stejně důležitý… (jen vzduch se hůř prodává, než voda, tak se o tom míň mele)

Celý trik je v tom nadechnout se čas od času pomalu, plynule a hluboce.
Né jen rychle a mělce, jako to děláme po většinu času.


Mimochodem, kdo se naučí správně dýchat, může se zbavit i leckterých zdravotních zádrhelů (bolí hlavička, krční páteř.. špatné spaní..atd.).
Někdy postačí zlepšit „jen“ zvduchování – a ušetříte si složité terapie.

--------------------------

Pro snaživky ještě tzv. plný jógový dech:

Hlubokým nádech nosem + ruce do upažení (od sebe) a pokračujeme do úplného vzpažení (nahoru).

Nádech vedeme postupně břichem, hrudníkem až do podklíčkové oblasti (zdola hore)

Při plynulém výdechu (delší než nádech) dáváme paže do výchozí pozice podél těla.

Výdech vedeme v opačném pořadí - nejdřív vzduch vypustíme z horní části a teprve potom klesá břišní prostor. Výdech ukončíme lehkým stažením břišních svalů.

Bez zádrže dechu pokračujeme plynulým nádechem. Celé to několikrát zopakujeme
---------------------------


Poznámka – to „lehké stažení brišních svalů“ je dobrá vychytávka – kdo se to naučí dělat tak nějak automaticky pořád, tak se může na plavkovou sezónu skoro těšit.. 
----
 
No a kdo by měl pocit, že mu „něco“ brání dýchat bezstarostně a lehce, tak se ozvěte, budu ráda komunikovat. Není totiž žádný vnější důvod, který by vám měl krátit dech.

Jana Marie

© 2019 Jana Marie eden, Praha • Všechna práva vyhrazena.
Tvorba webových stránek - webSEO.cz, www stránky